Cvičení v kuchyni

18. 11. 2011

Za cvičením nemusíte vždy jen do posilovny. Přesvědčíme Vás, že i kuchyň lze využít jako domácí tělocvičnu.

Katka 47/2011 V kuchyni často strávíme mnohem více času, než se zdá. Jistě znáte pocit unavených nohou, záda bolavá z postávání u sporáku a chuť od hrnců na chvíli odběhnout a opravdu pořádně se protáhnout. Tentokrát nezáleží na tom, jestli Vás baví vařit nebo jestli je pro Vás příprava jídla válečné tažení. Gábina Davídková z myPilates studia pro Vás připravila několik „receptů“ na příjemnou kuchyňskou rozcvičku. Nepotřebujete nic, co by běžně v kuchyni nebylo - jen kuchyňskou linku, židli, stůl. Pak už stačí dát se do toho. Dobrou chuť!

 

 

široký postoj Široký postoj

Výchozí pozice: Stojíme rozkročmo, vytočíme kolena a špičky do stran a s výdechem jdeme do podřepu. Trup zůstává ve svislé poloze, jako bychom se zády opírali o stěnu. Dáváme pozor, aby kolena při cvičení zůstala vytočená ven.

Počet opakování: 15 x

výpady Výpady

Výchozí pozice: Stojíme pravým bokem ke kuchyňské lince (ke stolu). Pravou nohou uděláme dlouhý krok vpřed tak, aby koleno bylo nad prsty nohy. Levé (zadní) koleno snižujeme k zemi, noha je na špičce. Rozsah pohybu: 30-50 cm.

Počet opakování: 15 x každá noha

 

kliky Kliky

Výchozí pozice: Postavíme se čelem ke kuchyňské lince a položíme na ni dlaně v šířce ramen. Pokrčíme ruce, lokty držíme u těla (nikoli do stran).

Počet opakování: 10 x

 

protažení vnitřní strany stehna Protažení vnitřní strany stehna

Výchozí pozice: Stojíme bokem ke stolu, unožíme a opřeme levou patu o desku stolu. Upažíme. Plynule se ukláníme doleva, pravou ruku vytahujeme ke stropu, levá ruka stahuje rameno dolů.

Počet opakování: 5 x na každou stranu

 

posilování břišních svalů Posilování břišních svalů

Výchozí pozice: Sedíme na kraji židle, dlaněmi se opíráme za sebou o sedadlo. Zpevníme břicho. Pomalu zvedneme pokrčenou nohu a pomalu ji vracíme zpět na zem.

Počet opakování: 10 x každá noha