Pilates kruh aneb Magic Circle

01. 05. 2010

Na první pohled nenápadná pomůcka připomínající volant, ale nenechte se mýlit. Už po pár minutách cvičení budete vědět o svalech, jejichž existence vám byla až doposud utajena.

Pilates kruh, známý také jako Magic Circle, vynalezl Joe Pilates především k posílení svalů hrudníku a vnitřní strany stehen. Jedná se o tuhou, pružnou obruč o průměru 40cm, která při stisknutí klade odpor. Po stranách má opěrky. V průběhu posledních dvaceti let Pilates instruktoři na celém světě vymysleli mnoho dalších, pestrých variant jak cvičit s touto jednoduchou pomůckou. Cvičení s Magic Circlem je proto výborným doplňkem Pilates tréninku na podložce i na Pilates strojích.

Pokud toužíte posílit centrum těla, zlepšit svou koordinaci a zpestřit svůj trénink, Magic Circle Vám nabízí své služby! Nebojte se, nudit se určitě nebudete.

Betynka 2010/5 Betnyka 2010/5

Jak zvýšit sílu a stabilitu těla?

Umístěním kruhu mezi kotníky, mezi dlaně nebo mezi paži a trup. Můžete trénovat vnitřní i zevní stranu stehen, široký sval zádový i prsní svaly.

Jak správně posílit břišní svaly?

Pokud si dáte kruh mezi kotníky a v leže na zádech zvednete nohy, výborně procvičíte jak nohy, tak i celé břišní svalstvo. Kruh je skvělým doplňkem pro cviky jako Stovka nebo Šašek. Pokud máte problémy s bolestí krční páteře, a to zejména po cvičení, kruh vám pomůže zabezpečit správnou polohu hlavy při cvičení a tím vyřešit jednu s nejčastějších komplikací každého začátečníka.

Jak trénovat svaly pánevního dna?

Spolu s tréninkem vnitřní strany stehen pomáhá Magic Circle efektivně posilovat pánevní dno, což jistě ocení každá žena.

Jak mít pestrý a zábavný trénink?

Cvičením s Magic Circlem můžete osvěžit své hodiny Pilates na podložce i na strojích, ať už cvičíte ve studiu nebo sami doma.

 

Který Pilates kruh je ten pravý?

Magic Circle Balanced Body Magic Circle pro vás!

Na trhu můžete narazit na několik variant Pilates kruhů z různých materiálů a od mnoha společností. Při jeho koupi musíte dát pozor na správnou velikost kruhu, vhodný odpor pružiny a dobré polstrování. MyPilates Vám může doporučit Magic Circle přímo od společnosti Balanced Body, která má  desítky let zkušeností s výrobou, vývojem a prodejem Pilates pomůcek. Balanced Body Magic Circle je relativně lehký, vybavený protiskluznými ploškami a díky kvalitnímu materiálu je pružný a bezpečný zároveň.

Chcete mít pevný zadeček a štíhlá stehna? Tak tady je návod:

Pochodování

magic circle - Pochodování

Výchozí pozice: Kruh je nad koleny, lehněte si na záda, za stálého tlaku stehen do kruhu zvedněte pánev od podložky. Žebra, kyčle a kolena budou v jedné linii, neprohýbejte se v bedrech.

Provedení pohybu: Odlehčete pravou nohu a za stálého tlaku stehen do kruhu ji protáhněte do dálky.

Opakování: 4x a vyměňte nohy, celé opakujte 3x.

Posilování vnitřní strany stehen

magic circle - Posilování vnitřní strany stehenVýchozí pozice: Leh na zádech, lopatky tiskněte k podložce. Nohy mějte rozkročené na šíři pánve. Kruh si přidržujte mezi koleny.

Provedení pohybu: Zatlačte stehny na kruh a snažte se jej silou držet, co nejdéle to půjde. Trénujete vnitřní stranu stehen. Po chvíli povolte.

Opakování: Celé opakujte spoň 10x.

Posilování hýžďových svalů

magic circle - Posilování hýžďových svalů

Výchozí pozice: Leh na břiše, dlaně složte pod čelo, pupík přitáhněte k páteři, kruh je pod vnitřními kotníky.

Provedení pohybu: Varianta a) tlačte obě nohy do ruhu, b) mírně nadzvedněte stehna od podložky a současně tlačte nohy do kruhu.

Opakování: Každou variantu 15x.

Cvičení na boku

magic circle - Cvičení na boku

Výchozí pozice: Leh na boku, přitáhněte pupík k páteři, kruh opřený madlem o podložku. Spodní noha leží uvnitř kruhu, horní je položená na kruhu seshora.

Provedení pohybu: Varianta a) uvnitř kruhu zvedejte spodní nohu, horní nohou kruh přidržujte, b) stiskněte horní nohou kruh, zatímco spodní noha leží a přidržuje kruh.

Opakování: Každou variantu 10x na obě strany.

Protažení zad v úklonu

magic circle - Protažení zad v úklonu

Výchozí pozice: Sed s nataženýma nohama a rovnými zády, přitáhněte pupík k páteři, levou paži upažte a pravou nataženou paži položte dlaní na kruh. Pokud vás táhnou svaly v podkolení, pokrčte kolena nebo si sedněte na polštář či knihu.

Provedení pohybu: S výdechem se uklánějte vpravo a současně tlačte pravou rukou do kruhu a levou paži vytahujte přes hlavu doprava.

Opakování: 5x a pak vyměňte strany.