Články

Kompenzační cvičení

Kompenzační cvičení

I za situace, kdy je Vaše držení těla při golfu ideální, nezabráníte vzniku svalových dysbalancí, které jsou důsledkem jednostranné zátěže. Zamyslete se například nad tím, jak se před hrou rozcvičujete a kolikrát po ní otočíte tělo i na druhou stranu než jste normálně zvyklí švihat. Jestliže provedené pokusy spočítáte na prstech jedné ruky, je možné, že golfem přetěžujete svůj pohybový aparát. Právě zde se může skrývat důvod, proč se nejste schopni zbavit bolestí v kříži, levém rameni nebo pravém kyčelním kloubu.

celý článek

Individuální cvičení na základě vlastního provedení golfového švihu

Individuální cvičení na základě vlastního provedení golfového švihu

Jelikož je golf rotačním sportem, musíme věnovat pozornost celkovému držení těla golfisty, a to nejen v jeho základním postoji, ale i v průběhu pohybu. Jen při správném postavení jednotlivých částí těla jsou klouby zatěžovány rovnoměrně. Bez ideálního držení těla nejsou golfisté schopni plné a efektivní rotace, což může být jednou z příčin nesprávné techniky. Možná právě proto vás při hře často bolí v kříži nebo nejste schopni plně dotočit ramena.

celý článek

Obecné pohybové schopnosti

Obecné pohybové schopnosti

Vaše úroveň a kvalita golfového švihu vychází z pohybových schopností vašeho těla. Pohyblivost, stabilita, koordinace, obratnost, síla, rychlost a vytrvalost jsou pohybové schopnosti, o kterých mluvíme. Jednotlivé části vašeho golfového projevu jsou založeny na některé z těchto schopností. I proto vám jde něco lépe a něco o trochu hůře. Pokud nebudete mít dostatečný rozsah pohybu v hrudní páteři, nedosáhnete nikdy atletického švihu profesionálních golfistů. Zároveň při švihu nevyvinete větší sílu za předpokladu koordinovaného pohybu. Snažte se odhalit slabé místo svých schopností a v tréninku se na něj zaměřit.

celý článek

Obecné pohybové předpoklady

Obecné pohybové předpoklady

Stále se snažíte předělat techniku švihu, udělali jste pro to s trenérem maximum a očekávaná změna stále nepřichází? Příčina problému je možná ukryta někde jinde. Na první pohled se může zdát, že některá z následujících témat s golfovým švihem nesouvisí. Opak je pravdou! Kvalita obecných pohybových předpokladů rozhoduje o každém pohybu. Na základě naší rubriky máte možnost otestovat, jaké předpoklady pro golf máte zrovna vy a zda je na nich třeba začít pracovat.

celý článek

Komplexní pohybová příprava golfisty

Komplexní pohybová příprava golfisty

Pokud se podíváte na hráče americké a evropské profesionální tour, dojdete k jasnému závěru. Výkonnostní golf již není sportem, který by měl být srovnáván s šachovou partií. Naopak. Golf se stal sportem atletickým. Pokud chce český golf vychovat hráče, kteří v budoucnu uspějí v náročném sítu kvalifikačních kol, je třeba více se zaměřit na pohybovou přípravu golfisty. Golf Digest proto připravil pravidelnou rubriku, která se této problematice bude věnovat. Nicméně i v případě, kdy jste rekreační hráč, nezoufejte! I vy se z rubriky můžete inspirovat a budete překvapeni, jaké výsledky Vám to s trochou píle přinese.

celý článek

Cvičení v kuchyni

Cvičení v kuchyni

Za cvičením nemusíte vždy jen do posilovny. Přesvědčíme Vás, že i kuchyň lze využít jako domácí tělocvičnu.

celý článek

Pilates kruh aneb Magic Circle

Pilates kruh aneb Magic Circle

Na první pohled nenápadná pomůcka připomínající volant, ale nenechte se mýlit. Už po pár minutách cvičení budete vědět o svalech, jejichž existence vám byla až doposud utajena.

celý článek

Pilates pro těhulky s Michaelou Badinkovou

Pilates pro těhulky s Michaelou Badinkovou

Těhotenství je období, kdy mohou maminky udělat hodně nejen pro sebe, ale i pro své dítě. Metoda pilates dávno vstoupila do povědomí jako zdravý způsob cvičení. Cviky mají mnoho variant dle pokročilosti a lze je snadno přizpůsobit různému stadiu těhotenství. Tato metoda je vhodná i po porodu.

(Gábina Davídková, školitelka pilates kurzů a majitelka studia myPilates)

celý článek

Neustálý dialog s vlastním tělem

Neustálý dialog s vlastním tělem

„Pokud je vám třicet a jste nepohybliví a neforemní, v tom případě jste staří. Pokud je vám šedesát a jste pružní a silní, jste mladí.“ Tolik slova Josepha H. Pilatese, autora stejnojmenného cvičení, které se zaměřuje na posílení svalů celého těla, především hlubokých břišních a zádových svalů a svalů pánevního dna.

celý článek

Pilates je dlouhá cesta

Pilates je dlouhá cesta

Redaktorka Jana Vaňátková si během setkání s Gábinou Davídkovou povídala nejen o ní, ale především o Pilates, o cvičení a o předávání zkušeností.

celý článek