Lehké náčiní

Arc Barrel

Arc barrel je jednou z Pilates pomůcek, která může dojít uplatnění při libovolném druhu cvičení, nejen při Pilates. Jedná se o naprostou novinku, která se nezadržitelně šíří do světa ze Spojených států, kde si během prvního roku své existence získala obrovskou oblibu. Jedná se o předmět z polyuretanové pěny, ve tvaru vlnky. Je sestaven ze dvou oddělitelných částí (větší a menší oblouk). Pestrá škála cviků umožňuje posilovat břišní svaly, protahovat a posilovat svaly podél páteře a nabízí mnoho možností jak pro začátečníky, tak pro pokročilé. Bez nadsázky lze tvrdit, že arc barrel je v dnešní době téměř nepostradatelnou pomůckou při cvičení s těhotnými.

Díky malé hmotnosti (1,7 kg) lze arc barrel bez námahy přenášet, je tedy vhodný i pro domácí využití. Pokud máte osvojeny základy Pilates, můžete snadno cvičit podle přiloženého DVD.

Magic Circle

Magic Circle je tuhá, pružná obruč o průměru 40cm, která klade při stisknutí odpor. Na stranách jsou 2 měkké úchyty. S pomocí Magic Circle lze výborně posilovat horní i dolní končetiny. Při klasickém cvičení na podložce se s použitím tohoto náčiní zvyšuje náročnost a samozřejmě i variabilita cviků.

Foam Roller

Roller je válec z pevné pěny o rozměrech 15x90 cm. Podobně jako Bosu nebo Fitball uvede Vaše tělo do jiné dimenze pohybu. Cvičí se na něm obvykle vsedě nebo vleže. Budete překvapeni, jak mohou být základní cviky ze sestavy na podložce obtížné, pokud pod Vašimi zády není neomezená plocha, ale jen úzký válec! Jediným řešením je opět centrum síly, koncentrace a trpělivá práce. Kromě cvičení v labilních polohách Foam Roller dobře poslouží i jako pomůcka při masírování svalů. Stačí se na něm správně usadit a využít jeho vlastnost kutálet se sem a tam.

BOSU

BOSU je široce oblíbené náčiní v nejrůznějších cvičebních odvětvích. Jedná se o vynikající pomůcku, která Vás donutí zmobilizovat Vaše netušené schopnosti. Na BOSU musíte více než kdy jindy aktivovat Vaše centrum síly (powerhouse) a zpevnit tělo, abyste mohli provádět cviky v nestabilních polohách. BOSU může ležet na zemi svou plochou stranou, v tu chvíli cvičíte na pružné „polokouli“. Můžete ho ovšem položit také obráceně, pružnou „polokoulí“ na zem. To už slova nestačí, lépe je si BOSU ("BOth Sides Up" = "obě strany nahoru") vyzkoušet „na vlastní kůži“.

Fitball

Fitball, aneb velký míč, dnes již není třeba představovat. Tato notoricky známá dysbalanční pomůcka si získala oblibu veřejnosti díky svému rozšíření ve fitcentrech. Mnozí máme velký míč doma. V našem studiu si na fitballu zacvičíte upravenou sestavu, kterou znáte z podložky. Jen bude o něco náročnější vzhledem k neustálému útoku na Vaši rovnováhu. Odměnou Vám budou protahovací a uvolňovací cviky, které jsou na velkém míči častokrát účinnější než na podložce.

S-Ball

Stability - Ball je míč, který se obvykle používá zčásti vyfouknutý. Lze jím podložit libovolnou část těla, čímž docílíte buď vyšší náročnosti cviku nebo naopak určitého usnadnění, kdy podpoříte správné provedení cviku.

Theraband

Therabandy (nebo Flex-bandy) jsou často využívány také ve fyzioterapeutické praxi. Jedná se o dlouhé, 20cm široké gumové pásy. Barva určuje různou tuhost pásu, volíte tak náročnost cvičení. Therabandy se používají nejen k posilování horních a dolních končetin, ale pomáhají i při protahovacích cvicích.

Tyč

Tyč je jednoduchá pomůcka se širokým spektrem využití. Můžete zvýšit obtížnost cviků, zlepšit jejich názornost, podpořit správné držení těla nebo jednoduše zpestřit lekci.