Často kladené dotazy

1. Jaké jsou přednosti cvičení Pilates?

Metoda Pilates kombinuje přednosti z jógy (dýchání a koncentrace) a vrcholového sportu (kondice a výdrž). Cvičení vede ke zlepšení kondice, koordinace a koncentrace. Předností tohoto cvičení je komplexnost procvičení těla. Svaly celého těla jsou dle potřeby buď posilovány, nebo protahovány a to platí i o drobných svalech kolem páteře a pánevního dna. Všechny pohyby vycházejí z aktivního centra, tedy z brišních a zádových svalů.

2. Pro koho je metoda Pilates vhodná?

Tuto metodu může cvičit každý, nezáleží na úrovni zdatnosti ani na věku. Tento program je vhodný pro lidi, kteří si chtějí zlepšit kondici či postavu. Díky variabilitě cviků je možné sestavit program pro úplné začátečníky, ale i zdatné sportovce. Cvičením Pilates můžete začít po dlouhé pauze bez sportovních aktivit, stejně dobře můžete touto metodou obohatit kondiční složku sportovního tréninku.

3. Cvičí se Pilates pouze na podložce?

Ačkoli je cvičení na podložce nejrozšířenější a nejpřístupnější, zdaleka nezůstává jen u něj. Metoda Pilates využívá ke cvičení širokou škálu strojů a cvičebních pomůcek. Ze strojů jmenujme například Pilates Reformer, Cadillac (také známý jako Trapeze Table), Tower of Power, různé typy Chair (Wunda, EXO, Combo). Mezi nejčastěji používané cvičební pomůcky patří Magic Circle, Theraband, Foam Roller, Bosu a další.

4. Jaké jsou zdravotní účinky metody Pilates?

  • posílení středu těla, tj. svaly břišní, zádové a pánevního dna (pomáhá po porodu, při inkontinenci)
  • protažení zkrácených svalů (zadní strana stehen, krční páteř, prsní svaly atd.)
  • zlepšení koordinace a rovnováhy
  • udržení a zvětšení kloubního rozsahu
  • zlepšení vadného držení těla
  • povzbuzení střevní peristaltiky
  • omezení odvápnění kostí
  • zvýšení vytrvalosti a udržení optimální tělesné hmotnosti
  • zvýšení kapacity plic
  • zlepšení cirkulace krve v dolních končetinách

5. Co je třeba ke cvičení?

Metoda Pilates je velmi přístupná. Pro cvičení Pilates Vám stačí pohodlný sportovní oděv. Není potřeba cvičební obuv.

6. Jaký je rozdíl mezi Powerjógou a Pilates?

Ačkoli obě tyto cvičební metody patří do kategorie Body and Mind, Pilates není druhem jógy. V obou případech se jedná o pomalé cvičení s důrazem na správné dýchání. Na rozdíl od powerjógy při Pilates nedýcháte do břicha, ale do dolní části hrudníku (tzv. laterální dýchání), aby břišní svaly mohly být i při nádechu zpevněné. Zatímco v powerjóze zaujmete polohu těla (ásánu) a následuje výdrž v této poloze, při Pilates hraje hlavní úlohu plynulý, přesný pohyb. Základní sestava Pilates cviků je prováděna vleže na podložce a obvykle se cvičí bez hudby.

7. Je vhodné začít s Pilates v těhotenství?

Těhotenství se s pilates rozhodně nevylučuje, je ale potřeba si uvědomit, že k základům pilates metody patří práce svalů pánevního dna a bránice. Tyto svaly během těhotenství procházejí velkými změnami. Samozřejmě ideální je, pokud již máte s pilates zkušenosti ještě před otěhotněním. Nicméně pokud vám lékař cvičení dovolí, můžete s pilates začít kdykoli. Určitě v takovém případě zvolte individuální lekce se zkušeným instruktorem, který cvičení povede s ohledem na specifické potřeby a omezení Vašeho těla.

8. Jak se dozvědět víc o metodě Pilates?

  • Další informace o Pilates se můžete dočíst na našich stránkách - O Pilates metodě.
  • Nejen na tyto otázky odpovídá podrobně majitelka studia myPilates Gábina Davídková ve svém rozhovoru pro City Revue.

 

"Pokud je vám třicet a jste nepohybliví a neforemní, v tom případě jste staří. Pokud je vám šedesát a jste pružní a silní, jste mladí.

Joseph Hubertus Pilates



Rozšiřujeme pracovní kolektiv

Od března 2018 přijmeme do našeho teamu novou recepční. Jedná se o práci na DPP (cca 10-15hod týdně), převážně v odpoledních a večerních hodinách. Ideální pro studenty.

Požadujeme:

  • vynikající komunikační schopnosti, příjemné vystupování a pečlivost
  • dobrou znalost práce na PC (MS Excel, Office, internet)
  • AJ na komunikativní úrovni
  • dobré organizační schopnosti
  • úsměv na tváři

V případě zájmu a pro více informací kontaktujte Gábinu Němečkovou na emailu gabriela@mypilates.cz.


Nejbližší úvodní lekce

Skupinová úvodní lekce probíhá každou středu od 19.00 hodin (55 minut / 300 Kč). Absolvování úvodní hodiny je nezbytné, abyste se mohli účasnit skupinového cvičení v rámci lekcí dle rozvrhu. Přihlásit se můžete na čísle 602 603 603.


Uvítáme v týmu nové instruktory

V našem týmu je volné místo pro certifikovanou instruktorku nebo instruktora pilates (ideálně se znalostí cvičení na strojích Reformer). Rozsah a forma spolupráce dle dohody. V případě zájmu a pro více informací kontaktujte Gábinu Němečkovou na emailu gabriela@mypilates.cz.


Zakládáte studio?

Poradíme vám, jak na to. Máme zkušenosti s výběrem vhodného prostoru, upozorníme vás na možná úskalí provozu, pomůžeme vám zvolit správné vybavení. Kontaktujte Gábinu Němečkovou, která s vámi probere možnosti a podělí se o zkušenosti s vedením studia.